Hvor har det blitt av spørsmålet: «Hva ønsker du deg?»

For oss som forhandler av kjøretøy er verden dynamisk. Vi er i en bilverden som har ekstremt mye nytt til enhver tid og vi må alle være oppdatert hele tiden. Kundene kan ofte like mye, eller mer enn vi som jobber med salg av biler.

Jeg vil påstå at dette vil forsterke seg ytterligere, men jeg håper jeg kan få dele noen av mine meninger uten å virke «ovenpå»

I artikkelen til Tor W. Andreassen, “Hvordan vinne kundenes hjerte” fra 2012 referer han til KISS (Keep It Simple Stupid)

Det Tor W. Andreassen skriver er hyperaktuelt for meg, og noe man bør ta inn over seg med tanke på alt bilbransjen kan tilby. Det er ikke sikkert ALLE kunder er avhengig av det siste innen teknologi, Connected services eller autonome biler.

Hvor har det blitt av spørsmålet: «Hva ønsker du deg?»

Det som for noen er fort gjort å glemme er jo kundens behov.

Det viktigste i min «bok» er relasjonen med kunden og at vi gjør behovsanalysen. Uten behovsanalysen er man sjanseløs til å få en 100 % fornøyd kunde.

Kjøpsopplevelsen til kunden er det viktigste. Uten en god kjøpsopplevelse vil man mislykkes på sikt. I vår verden hvor det meste av salget er modellstyrt, er man helt avhengig av en god kjøpsopplevelse. Får kunden er god kjøpsopplevelse samtidig som hun eller han får den «hotteste» modellen, så er man på god vei mot et godt kundeforhold.

Et godt kundeforhold er ikke ferdig når kontrakten underskrives, det er da det faktisk begynner!

Oppfølging skal jeg ikke gå inn på nå, men hvis noen ønsker å høre/lese om mine tanker rundt det, så er det bare å sende meg en melding.

Stol på magefølelsen

Personlig er jeg nok en kunde som kan være litt avventende. De aller fleste av oss er mer opptatt av å ikke gjøre galt, enn å faktisk ta det riktige valget. Men hva er riktig og galt da? Hvis jeg ønsker å kjøpe meg et par nye bukser, så føles det riktig for meg. Man skal stole på magefølelsen sin, ta beslutningen og stå ved det. «The gut feeling is almost always right».

Dere kjenner dere kanskje igjen da jeg sier at man ofte er ganske glad da man ha kjøpt noe?

Jeg mener det ikke er selve kjøpet som gjør én glad, men følelsen av å ha tatt en beslutning. Dette kan jo selvfølgelig diskuteres, men at man er tøff nok til å ta en beslutning er nok til å få en selvtillitsboost for mange!

Tilbake til artikkelen som jeg nevnte innledningsvis, så er det en ting jeg vil avslutte med å si: Er du interessert i å lese om kjøpsopplevelsen, så er dette en artikkel som er fantastisk bra!

Les artikkelen om kjøpsopplevelsen her. 

Kim André Fremming, daglig leder Kongsvinger Auto.

Fant du ikke det du lette etter?

Søk på siden vår

Kontakt oss

Legg igjen en beskjed

Kongevegen 101, 2211 Kongsvinger

+47 62 88 80 60

post@kongsvingerauto.no

Bilsalg:

Hverdager: 08.00 – 16.00
Torsdag: 08.00 – 18.00
Lørdag: 10.00 – 14.00

Kontakt oss

Tel: +47 62 88 80 60
E-post: post@kongsvingerauto.no
Adress: Kongevegen 101, 2211 Kongsvinger
MON-FRI 09:00 - 19:00, SAT-SUN 10:00 - 14:00